Khamis, 27 Oktober 2016

Perkhemahan Bersepadu Unit Beruniform 2016 - Jungle Trekking & Malam Kebudayaan [22 Oktober 2016]

               Setelah para peserta dan guru semua selesai menjamu selera, program diteruskan lagi dengan aktiviti Jungle Trekking. Aktiviti ini dijalankan di kawasan hutan Kampung Sungai Sebatu dan dipantau oleh para guru yang terlibat. Satu pujian patut diberikan kepada para peserta kerana mereka berjaya menempuhi segala halangan sepanjang aktiviti ini dijalankan. Berikut merupakan beberapa keping gambar yang sempat dirakamkan sepanjang aktiviti ini.










                Selesai sahaja aktiviti 'Jungle Trekking', para peserta dijemput untuk menjamu selera dan terus bersiap untuk aktiviti yang seterusnya iaitu aktiviti 'Malam Kebudayaan'.







Teks : mfd
Foto : mfd
About SK SUNGAI SEBATU, BARAM

Sekolah Kebangsaan Sungai Sebatu atau nama ringkasnya SK Sungai Sebatu, merupakan sebuah sekolah kebangsaan yang terletak di daerah Baram.Ditubuhkan pada tahun 1960, sekolah ini telah mencatatkan pelbagai sejarah dalam komuniti tempatan. Majoriti murid yang bersekolah di sini merupakan daripada etnik Iban dengan kadangkala terdapat enrolmen daripada murid etnik Kayan, Kenyah dan Cina. Kepelbagaian kaum dalam kalangan pendidiknya telah memberikan pelbagai dimensi dalam pengalaman pembelajaran murid sejak 1960.

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan