Selasa, 22 April 2014

HARI PENETAPAN TARGET [22 April 2014]

Sebagaimana dirancang, pada 22 April 2014 iaitu Selasa yang lalu, telah diadakan Hari Penetapan Target peringkat SK Sungai Sebatu bagi tahun 2014. Kehadiran ibu bapa begitu memberangsangkan. Kehadiran mereka diambil untuk tujuan Sarana Ibu Bapa dan Sarana Sekolah yang perlu dikey in bila sistem berkaitan dibangunkan oleh KPM kelak. Guru Besar SK Sungai Sebatu, En. Jeffley Jantan, telah hadir memberikan sokongan dan menyampaikan ucapan. 
Guru Besar, En.Jeffley memberi taklimat mengenai program hari ini.

     En. Jeffley telah memberikan taklimat ringkas berkaitan Sarana Ibu bapa dan Sarana Sekolah kepada ibu bapa. Beliau juga mengambil kesempatan ini untuk membentangkan prestasi murid Tahun 6 sepanjang empat bulan pertama ini. Beliau seterusnya memberi sedikit taklimat ringkas berkaitan program-program kecemerlangan UPSR yang telah dirancang serta maklumat-maklumat penting setiap subjek peperiksaan termasuklah BM, BI, Sains dan Matematik.
Program diteruskan dengan bacaan ikrar oleh murid-murid Tahun 6 diketuai oleh adik Oliver Cakum. Ini diteruskan dengan bacaan ikrar daripada para guru diketuai oleh Encik Hafizi. Selebihnya mereka bertemu sendiri dengan guru-guru berkenaan sebaik selesai majlis. Bagi pihak ibu bapa, mereka dikehendakki menandatangani borang ikrar di hadapan para guru Tahun 6. Ibu bapa juga diberi peluang untuk membincangkan prestasi anak-anak mereka dengan guru-guru subjek bagi kelas Tahun 6.  

Guru-guru subjek Tahun 6 bersedia berkongsi maklumat dan nasihat dengan pihak ibu bapa mengenai anak-anak mereka.


Ibu bapa menandatangani borang ikrar di hadapan para guru Tahun 6.

Akhir kata, majlis yang bertujuan untuk memaklumkan dan memberi peluang kepada para ibu bapa membincangkan mengenai prestasi anak-anak mereka ternyata mendapat reaksi yang positif daripada para hadirin. Tahniah kepada semua pihak yang terlibat samada secara langsung atau tidak kerana telah dapat menjayakan Hari Penetapan Target bagi sesi 2014 ini.
     Semoga prestasi UPSR tahun ini akan lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya berkat kerjasama yang ditunjukkan.


Disediakan oleh; 
EN. FARHAD BIN DAUD
KETUA BIRO MAKLUMAT
SK SUNGAI SEBATU BARAM
About SK SUNGAI SEBATU, BARAM

Sekolah Kebangsaan Sungai Sebatu atau nama ringkasnya SK Sungai Sebatu, merupakan sebuah sekolah kebangsaan yang terletak di daerah Baram.Ditubuhkan pada tahun 1960, sekolah ini telah mencatatkan pelbagai sejarah dalam komuniti tempatan. Majoriti murid yang bersekolah di sini merupakan daripada etnik Iban dengan kadangkala terdapat enrolmen daripada murid etnik Kayan, Kenyah dan Cina. Kepelbagaian kaum dalam kalangan pendidiknya telah memberikan pelbagai dimensi dalam pengalaman pembelajaran murid sejak 1960.

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan