Selasa, 23 Ogos 2016

Lawatan Fasilitator LINUS Daerah Baram [23 Ogos 2016]

Pada 23 Ogos 2016, tiga orang Fasi LINUS dari PPD Baram telah sudi hadir ke SK Sungai Sebatu untuk lawatan LINUS. Dalam lawatan tersebut pihak fasi telah melakukan penyemakan dokumen serta mengadakan perbincangan dengan Penyelaras LINUS dan guru - guru LINUS bagi mendapatkan dapatan berkenaan perjalanan pelaksanaan Program LINUS di SK Sungai Sebatu. Pada akhir sesi lawatan, satu sesi diskusi telah dijalankan yang mana ulasan telah diberikan oleh Fasi LINUS untuk Literasi BM, Literasi BI dan Numerasi. Dapatan daripada ulasan tersebut telah catat dan diambil perhatian oleh guru - guru yang berkenaan. Pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih kepada fasi - fasi LINUS Baram yang sudi datang ke SK Sungai Sebatu.

Cik Amy, Cik Rabinah dan Cik 

Cikg Ina dan Cikgu Hafizi berbincang dengan fasi LINUS BM. 



Guru - guru LINUS BI berbincang dengan fasi LINUS BI. 









Fasi LINUS PPD Baram melakukan penyemakan rekod dan dokumen LINUS di Bilik Pemulihan dengan diperantarakan oleh Cikgu Ina.  




En Goyang ak Bengkar, Guru Besar SK Sungai Sebatu, Baram juga turut sama mendengar rumusan yang diberikan oleh fasi LINUS PPD Baram. 


Teks: Ziham Zawawi
Foto: Nurkhairizuhana, Siti Qurratul Aini Ulfa
About SK SUNGAI SEBATU, BARAM

Sekolah Kebangsaan Sungai Sebatu atau nama ringkasnya SK Sungai Sebatu, merupakan sebuah sekolah kebangsaan yang terletak di daerah Baram.Ditubuhkan pada tahun 1960, sekolah ini telah mencatatkan pelbagai sejarah dalam komuniti tempatan. Majoriti murid yang bersekolah di sini merupakan daripada etnik Iban dengan kadangkala terdapat enrolmen daripada murid etnik Kayan, Kenyah dan Cina. Kepelbagaian kaum dalam kalangan pendidiknya telah memberikan pelbagai dimensi dalam pengalaman pembelajaran murid sejak 1960.

You Might Also Like

0 comments:

Catat Ulasan